Witaj w Świat Gitary
 
  Zaloguj się/ utwórz konto Twoje konto Giełda Dodaj swój artykuł Pobierz plik TOP 10  
Menu

Działy
· Nowości
· Szkoła gry
· Warsztat i nagrywanie
· Sprzęt- testy i opisy
· Gitarzyści i zespoły
· Recenzje
· Archiwum artykułów


· Giełda

· Pobierz...
· Katalog stron WWW
· Top 10

Bądź aktywny
· Napisz artykuł
· Dodaj nową stronę do katalogu
· Dodaj plik do pobrania

Pozostałe
· Zaawansowana wyszukiwarka
· Pomoc

Zalogowani
Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować za darmo klikając tutaj.

Użytkowników:0
Gości:212

Starsze artykuły
Wtorek, 18 Kwiecień
·Warsztaty Rolanda (221)
Sobota, 18 Marzec
·Patryk Kraska (282)
Wtorek, 07 Marzec
·Juan Martin w Poznaniu (272)
Czwartek, 09 Luty
·Jurek Muszyński (420)
Sobota, 14 Styczeń
·Gitara T. Burton W-2SCE/N (443)
Środa, 30 Listopad
·TarantuLLA (389)
Sobota, 20 Sierpień
·Nagrywanie w domu - Gitara elektryczna i basowa (808)
·Freak Show - Kielce (323)
Poniedziałek, 28 Marzec
·Gitara dobra i niedroga (534)
Niedziela, 20 Luty
·Damian B. (273)
 Starsze artykuły

Zaloguj się
 Użytkownik
 Hasło
 Zapamiętaj mnie


Nie masz jeszcze konta? Możesz je założyć. Jako zarejestrowany użytkownik będziesz miał dodatkowe przywileje jak np. konfigurowanie wyglądu strony, wysyłanie komentarzy z twoim imieniem i wiele innych.

Sprzęt: Procesor gitarowy BOSS GT-6 (33510 Odsłon)

Opublikowano 26 Gru, 2002 - 09:48 przez gitarzysta

Testy efektów Strona gotowa do druku

Zapraszam do lektury artykułu n.t. procesora gitarowego firmy BOSS. Tekst powstał w oparciu o materiały dystrybutora i producenta sprzętu.

Wśród bogatej oferty efektów i multiefektów firmy BOSS znajduje się prawdziwy rodzynek, będący niejako ugruntowaniem ponad 25-letniej praktyki firmy. GT-6 to multiefekt gitarowy, w którym producent szczegółowo zadbał nawet o najmniejszy szczegół. Jednak największym atutem tego modelu to niewątpliwie rewelacyjne brzmienie, które dzięki wewnętrznemu procesorowi najnowszej generacji, odpowiadającemu za pasmo przenoszenia, zasługuje na największe uznanie.



Najważniejsze własności

Wbudowany wzmacniacz i przester COSM - Procesor został wyposażony w rozbudowaną kombinację wzmacniacza, opartego na technologii COSM, wyposażonego w przester tego samego typu. Efekty modelujące COSM zostały oparte na oryginalnej technologii modelowania firmy ROLAND. Efekt WAH zaprojektowany w technologii COSM - Zaprojektowany na nowo efekt WAH umożliwia posługiwanie się pięcioma różnymi odmianami tego efektu. Tworzenie własnych ustawień - Dzięki możliwości modyfikowania ustawień fabrycznych użytkownik może tworzyć własne brzmienia, tworząc całkowicie nowe efekty. Rezultat tych działań można zapisywać w pamięci procesora. Funkcja EZ TONE - Wywołuje ulubione brzmienie, od delikatnego przesteru do silnego, wybierając z pośród rozmaitych trzydziestu przygotowanych wcześniej przykładowych ustawień. Szybka edycja - Każda funkcja edycyjna posiada zarejestrowane wcześniej ustawienia. Tworzenie efektów jest bardzo proste, po prostu wybiera się najodpowiedniejsze ustawienia. Regulacja potencjometryczna - Procesor został wyposażony w potencjometry, umożliwiające sterowanie najważniejszymi efektami wewnętrznymi, co pozwala modyfikować brzmienie w czasie rzeczywistym. Profesjonalna jakość - Procesor posiada 37 efektów wewnętrznych o profesjonalnej jakości, począwszy od studyjnego pogłosu i studyjnej linii opóźniającej, aż do niedawno opracowanych efektów typu DEFRETTER (symulator gitary bezprogowej) lub UNI-V (nowa odmiana modulatora fazy). Pedał ekspresji/Przełącznik pedału ekspresji oraz pedał sterujący - Procesor został wyposażony w pedał ekspresji oraz pedał sterujący, za pomocą których można sterować różnymi jego funkcjami. Przeznaczenie pedałów można określać niezależnie dla każdego Zestawu Ustawień. Ponadto pedał ekspresji można wykorzystywać do włączania i wyłączania aktualnie stosowanego efektu poprzez delikatne naciskanie górnej krawędzi pedału.

Wyjście cyfrowe - Procesor został wyposażony w koncentryczne gniazdo wyjściowe sygnału cyfrowego, umożliwiające wykonywanie zapisu cyfrowego. Technologia COSM - Composite Object Sound Modelling (modelowanie złożonych obiektów dźwiękowych) to innowacyjna oraz potężna technologia modelowania dźwięku, opracowana przez firmę ROLAND. Technologia ta pozwala na analizowanie wielu czynników, które są budulcem dźwięku, takich jak elektryczne i fizyczne charakterystyki dźwięku oryginalnego, które następnie są modelowane w sposób cyfrowy w celu reprodukcji oryginału.

Opis płyty czołowej

Na solidnej, metalowej płycie czołowej znajdują się: Wyświetlacz LED (pokazuje numer banku), ekran LCD (służy do wyświetlania rozmaitych użytecznych informacji), Potencjometr [PATCH LEVEL] (służy do wyznaczania poziomu głośności aktualnie wybranego Zestawu Ustawień) Grupa PREAMP/SPEAKER: Przełącznik [TYPE] (wielopozycyjny przełącznik służący do wybierania typu przedwzmacniacza) Potencjometr [GAIN] (służy do modyfikowania wybranego stopnia przesterowania przedwzmacniacza) Potencjometr [BASS] (służy do modyfikowania stopnia podbicia lub tłumienia przedziału niskich częstotliwości na wyjściu przedwzmacniacza) Potencjometr [MIDDLE] (służy do modyfikowania stopnia podbicia lub tłumienia przedziału środkowych częstotliwości na wyjściu przedwzmacniacza) Potencjometr [TREBLE] (służy do modyfikowania stopnia podbicia lub tłumienia przedziału wysokich częstotliwości na wyjściu przedwzmacniacza) Potencjometr [LEVEL] (służy do modyfikowania poziomu sygnału na wyjściu przedwzmacniacza) Przełącznik [SPEAKER] (wielopozycyjny przełącznik służący do wybierania rodzaju obudowy oraz głośników kolumny głośnikowej) Przycisk [ON/OFF] (służy do włączania i wyłączania przedwzmacniacza oraz umożliwia edycję ustawień) Przycisk [TYPE VARIATION] (służy do wybierania wariacji czyli trochę zmodyfikowanej wersji aktualnie stosowanego przedwzmacniacza) Grupa OVERDRIVE/DISTORTION: Przełącznik [TYPE] (wielopozycyjny przełącznik służący do wybierania typu przesteru (zniekształcenia typu OVERDRIVE lub DISTORTION)) Potencjometr [DRIVE] (służy do modyfikowania głębokości zniekształcenia) Potencjometr [LEVEL] (służy do modyfikowania poziomu efektu) Przycisk [ON/OFF] (służy do włączania i wyłączania przesteru oraz umożliwia edycję ustawień)Przycisk [TYPE VARIATION] (służy do wybierania wariacji czyli trochę zmodyfikowanej wersji aktualnie stosowanego przesteru) Grupa DELAY: Potencjometr [FEEDBACK] (służy do określania głębokości sprzężenia zwrotnego czyli ilości powtórzeń) Potencjometr [LEVEL] (służy do modyfikowania poziomu efektu) Przycisk [ON/OFF] (służy do włączania i wyłączania linii opóźniającej oraz umożliwia edycję ustawień) Przycisk [TAP] (służy do modyfikowania czasu opóźnienia) Grupa CHORUS: Potencjometr [LEVEL] (służy do modyfikowania poziomu efektu) Przycisk [ON/OFF] (służy do włączania i wyłączania efektu modulowanego typu CHORUS oraz umożliwia edycję ustawień) Grupa REVERB: Potencjometr [LEVEL] (służy do modyfikowania poziomu efektu pogłosowego) Przycisk [ON/OFF] (służy do włączania i wyłączania efektu pogłosowego oraz umożliwia edycję ustawień) Przycisk [WAH] (służy do włączania i wyłączania efektu WAH oraz umożliwia edycję ustawień) Przycisk [EQ] (służy do włączania i wyłączania korektora charakterystyki częstotliwościowej oraz umożliwia edycję ustawień) Przycisk [FX-1] (służy do włączania i wyłączania aktywnego efektu bloku FX-1 oraz umożliwia edycję jego parametrów) Przycisk [FX-2] (służy do włączania i wyłączania aktywnego efektu bloku FX-2 oraz umożliwia edycję jego parametrów) Koło [PATCH/DIAL] (służy do wywoływania Zestawów Ustawień oraz do modyfikowania wartości parametrów) Przyciski PARAMETER [a] i [b] (służą do wybierania parametrów i funkcji oraz do przesuwania kursora) Przycisk [EXIT] (służy anulowania operacji) Przycisk [WRITE] (służy do wpisywania danych do pamięci instrumentu) Przycisk [ET TONE] (służy do wyszukiwania brzmień) Przycisk [PEDAL ASSIGN] (służy do określania warunków pracy pedału ekspresji i pedału sterującego) Przycisk [OUTPUT SELECT] (służy do wybierania wyjścia, w zależności od tego, jakie urządzenie zostało podłączone do procesora) Przycisk [TUNER/BYPASS/CAPS] (służy do włączania tunera oraz funkcji omijania efektów) Przycisk [NAME/NS/MASTER] (służy do redagowania nazwy Zestawu Ustawień, określania warunków pracy reduktora szumów oraz edycji parametrów globalnych) Przycisk [UTILITY/INS] (umożliwia edycję funkcji użytkowych, odnoszących się do procesora jako całości) Przycisk [MANUAL/DEL] (służy do włączania trybu roboczego MANUAL) Pedały [FX-1/BANKd] i [FX-2/BANKc] (służą do wywoływania banków Zestawów Ustawień) Pedały [1/PREAMP], [2/OD/DST], [3/DELAY] i [4/CHORUS] (służą do wywoływania numeru Zestawu Ustawień w ramach wybranego banku) Pedał [CTL] umożliwiający sterowanie rozmaitymi funkcjami procesora, np. może służyć do włączania i wyłączania tunera) Pedał ekspresji (służy do sterowania poziomem głośności, efektem WAH oraz innymi parametrami) Przełącznik pedału ekspresji (delikatne naciśnięcie wierzchołka pedału ekspresji powoduje przełączanie efektu) Wskaźnik przełącznika pedału ekspresji (dioda ta świeci się wtedy, gdy pedał ekspresji umożliwia sterowanie efektem)

Opis ściany tylnej

Gniazdo [INPUT] (wejście, przeznaczone do podłączania gitary). Potencjometr [LEVEL] grupy OUTPUT (służy do wyznaczania poziomu sygnału wyjściowego w gnieździe słuchawkowym oraz w gniazdach wyjścia liniowego [R] i [L/MONO]) Gniazda wyjścia liniowego grupy OUTPUT (gniazdo [R] wyjścia liniowego prawego kanału stereofonicznego, przeznaczone do podłączania miksera, wzmacniacza lub innego urządzenia tego typu; gniazdo [L/MONO] wyjścia liniowego lewego kanału stereofonicznego, przeznaczone do podłączania miksera, wzmacniacza lub innego urządzenia tego typu) Gniazdo [PHONES] (gniazdo słuchawkowe) Grupa EXTERNAL (gniazdo [SEND] służy do podłączania wejścia zewnętrznego procesora efektów; gniazdo [RETURN] służy do podłączania wyjścia zewnętrznego procesora efektów) Gniazdo [DIGITAL OUT] (złącze wyjścia cyfrowego) Gniazdo [SUB EXP PEDAL/SUB CTL 1,2] (służy do podłączania sprzedawanego oddzielnie dodatkowego pedału ekspresji (np. typu EV-5) lub przełącznika pedałowego (np. typu FS-5U)) Grupa MIDI (gniazdo [IN] służy do odbierania komunikatów MIDI; gniazdo [OUT] służy do transmitowania komunikatów MIDI, generowanych przez procesor) Przełącznik [POWER] (przełącznik zasilania) Gniazdo [AC IN] (gniazdo zasilania, przeznaczone do podłączania zasilacza serii BRC, znajdującego się w wyposażeniu procesora) Zaczep kabla zasilania (pozwala zabezpieczyć się przed przypadkową utratą zasilania, która może nastąpić w wyniku wyrwania wtyczki zasilacza)

Konfiguracja wyjścia liniowego

GT-6 umożliwia określić typ urządzenia, z którym współpracuje procesor w celu zapewnienia prawidłowego współdziałania i uzyskania najlepszych parametrów wyjściowych. Parametr “Output Select" może przyjmować następujące wartości: “JC-120" położenie to należy używać wtedy, gdy procesor jest podłączony do wzmacniacza gitarowego firmy ROLAND typ JC-120; “SMALL AMP" położenie to należy używać wtedy, gdy procesor jest podłączony do małego wzmacniacza gitarowego; “COMBO AMP" położenie to należy używać wtedy, gdy procesor jest podłączony do wejścia gitarowego wzmacniacza typu combo lub wzmacniacza gitarowego innego niż JC-120 (w którym wzmacniacz i głośnik lub głośniki umieszczono w jednej obudowie). “STACK AMP" położenie to należy używać wtedy, gdy procesor jest podłączony do wejścia gitarowego wzmacniacza, w którym wzmacniacz i głośnik lub głośniki umieszczono w oddzielnych obudowach; “COMBO RETURN" położenie to należy używać wtedy, gdy procesor jest podłączony do wejścia sygnałów powrotu (RETURN) wzmacniacza typu combo; “STACK RETURN" położenie to należy używać wtedy, gdy procesor jest podłączony do wejścia sygnałów powrotu (RETURN) wzmacniacza, w którym wzmacniacz i głośnik lub głośniki umieszczono w oddzielnych obudowach; “LINE/PHONES" położenie to należy używać wtedy, gdy procesor jest podłączony do wejścia liniowego magnetofonu wielośladowego lub gdy używasz słuchawek; “LINE/PA" położenie to należy używać wtedy, gdy procesor jest podłączony do miksera lub innego wzmacniacza.

Zestaw Ustawień

W pamięci procesora można przechowywać 340 kombinacji (lub “kompletów") ustawień efektów oraz opisujących je parametrów. Każdy taki zbiór efektów wraz z pozostałymi parametrami procesora nazywany jest Zestawem Ustawień. Zestawy Ustawień pogrupowano w banki według zasady: Banki użytkownika (1 35) Nowe ustawienia, zaprogramowane przez użytkownika, można zapisywać do pamięci instrumentu umieszczając je w bankach użytkownika. Gdy wykorzystywany jest Zestaw Ustawień użytkownika, na ekranie LCD pojawia się litera “U"; Banki fabryczne (36 85) Banki ustawień fabrycznych zawierają efekty, które mogą być naprawdę pomocne w wydobyciu wszystkich zalet procesora. Chociaż nie ma możliwości zastąpienia ich ustawieniami własnymi, zawsze można je zmodyfikować według potrzeb i zapisać w bankach użytkownika. Gdy wykorzystywany jest fabryczny Zestaw Ustawień użytkownika, na ekranie LCD pojawia się litera “P".

Użytkowanie

Zestawy Ustawień wywołuje się przez określenie numeru banku (od 1 85) oraz numeru Zestawu Ustawień (od 1 4). Numer banku jest wyświetlany na wyświetlaczu LED, a także na ekranie LCD wraz z numerem Zestawu Ustawień. Oprócz Zestawów Ustawień, które można wykorzystywać podczas gry, procesor posiada również zestaw wewnętrznych ustawień przykładowych, bardzo użytecznych podczas tworzenia efektów własnych. Funkcja EZ TONE służy do wyszukiwania tych ustawień. Wewnętrzne efekty procesora włącza się za pomocą odpowiednich przycisków płyty czołowej. Gdy efekt jest włączony, diody odpowiedniego przycisku [ON/OFF] świeci się. Każdy efekt posiada przykładowe ustawienia, dobrane przez producenta i nazwane “ustawieniami szybkiej edycji". W ten sposób można w łatwy sposób tworzyć nowe efekty brzmieniowe wybierając i łącząc te ustawienia według własnych potrzeb. Każdy efekt posiada wiele różnorodnych parametrów, za pomocą których istnieje możliwość precyzyjniejszego modyfikowania efektu. Na płycie czołowej procesora umieszczono piętnaście potencjometrów i przełączników, które umożliwiają wprowadzanie niewielkich zmian w Zestawie Ustawień w sposób szybki i wygodny. Za pomocą pedału ekspresji procesora istnieje możliwość kreowania efektu WAH lub PITCH BEND. Każdemu Zestawowi Ustawień można zredagować nazwę, składającą się z maksymalnie szesnastu znaków, które jednoznacznie identyfikują dany Zestaw Ustawień.

Efekty

Przedwzmacniacz i symulator głośnikowy (grupa PREAMP/SPEAKER)

Technologia modelowania COSM odgrywa niezastąpioną rolę w symulowaniu wyróżniających się charakterystyk rozmaitych wzmacniaczy gitarowych, a także jest wykorzystywana do symulowania brzmienia, uzyskiwanego za pomocą głośników o różnych rozmiarach i obudowach głośnikowych rozmaitego kształtu.

(JC CLEAN brzmienie przedwzmacniacz ROLAND JC-120, TW CLEAN symulacja brzmienia przedwzmacniacza Fender model Twin Reverb, CRUNCH skrzypiące brzmienie tworzące naturalny przester, VO COMBO symulacja przesterowanego brzmienia przedwzmacniacza VOX model AC-30TB, MATCH DRV symulacja brzmienia wejściowego lewego wejścia przedwzmacniacza Matchless model D/C-30, BG LEAD symulacja solówkowego brzmienia przedwzmacniacza MesaBoogie typu combo, MS STACK symulacja brzmienia wejścia I przedwzmacniacza Marshall 1959, R0FIER symulacja kanału solówkowego przedwzmacniacza Mesa/Boogie model Dual Rectifier, HI GAIN symulacja brzmienia przedwzmacniacza Soldano model SLO-100, METAL symulacja brzmienia lewego kanału przedwzmacniacza Peavey model EVH-5150, CUSTOM ustawienie własne, programowalne przez użytkownika.

Przestery (grupa OVERDRIVE/DISTIRTION)

Efekty tej grupy zniekształcają brzmienie tworząc dźwięk o długim czasie wybrzmiewania. Grupa zawiera 15 przesterów fabrycznych, dając równocześnie możliwość stworzenia dwóch ustawień użytkownika oraz podłączenie i stosowanie jednego zewnętrznego urządzenia efektowego.

OD/BOOST - symulacja skrzypiącego brzmienia przesteru BOSS model DB-2, DIST - symulacja brzmienia tradycyjnego przesteru typu DISTORTION, CLASSIC - symulacja brzmienia przesteru BOSS model DS-1, FUZZ - symulacja brzmienia przesteru FUZZFACE, METAL - symulacja brzmienia przesteru BOSS model MT-2, CUSTOM - ustawienia własne, programowane przez użytkownika.

Linia opóźniająca (grupa DELAY)

Efekt ten wprowadza sygnał opóźniony do sygnału bezpośredniego, co pozwala wzbogacać brzmienie lub tworzyć efekty specjalne.

SINGLE po dobraniu czasu opóźnienia (parametry “Delay Time" i “Delay Time (Fine)") i głębokości sprzężenia zwrotnego (parametr “Feedback") uzyskuje się standardowy efekt opóźniający; TAP ta odmiana linii opóźniającej jest charakterystyczna dla wyjścia stereofonicznego. Pozwala to uzyskać efekt wielokrotnego powtórzenia, w którym kolejne powtórzenia pojawiają się na przemian w lewym i w prawym kanale stereofonicznym.

Efekt modulowany CHORUS (grupa CHORUS)

Efekt ten delikatnie odstraja dźwięk oryginalny i miksuje go z sygnałem bezpośrednim w celu pogłębienia i nadania dźwiękowi większej przestrzenności.

MONO sygnał po efekcie jest sygnałem monofonicznym; STEREO sygnał po efekcie jest sygnałem stereofonicznym. Dźwięk jest modulowany trochę inaczej w każdym kanale stereofonicznym.

Pogłos (grupa REVERB)

Efekt ten służy do symulowania tła akustycznego rozmaitych pomieszczeń.

ROOM 1 symulacja pogłosu, który powstaje w małym pokoju. Dźwięczny pogłos zamieszkałego pokoju; ROOM 2 symulacja pogłosu, który powstaje w małym pokoju. Stonowany, ciepły pogłos; HALL 1 symulacja pogłosu, który powstaje w sali koncertowej. Wyraźny, przestrzenny pogłos; HALL 2 symulacja pogłosu, który powstaje w sali koncertowej. Stonowany, ciepły pogłos; PLATE symulacja pogłosu, uzyskiwanego za pomocą urządzenia pogłosowego, w którym źródłem wibracji jest stalowa płyta. Dźwięczne brzmienie z wyraźnie zaznaczonym pasmem wysokich częstotliwości.

Efekty typu WAH

Efekt WAH umożliwia kreowanie unikalnych brzmień poprzez modyfikację charakterystyki częstotliwościowej filtra cyfrowego. Efekt PEDAL WAH (parametr “FX Select" ma wartość “WAH") umożliwia wykorzystywanie pedału ekspresji lub innego pedału tego typu do sterowania efektem WAH w czasie rzeczywistym. Efekt AUTO WAH (parametr “FX Select" ma wartość “AW") kreuje efekt WAH automatycznie, okresowo modyfikując parametr filtra cyfrowego lub zmieniając go w zależności od poziomu sygnału wejściowego. Efekt FIXED WAH (parametr “FX Select" ma wartość “FW") jest odmianą efektu WAH o stałych parametrach uzyskiwaną wtedy, gdy pedał WAH jest ustawiony pod stałym kątem.

CRY WAH symulacja efektu “płaczące dziecko", popularnej w latach siedemdziesiątych pedałowej odmiany efektu WAH; VO WAH symulacja efektu WAH urządzenia VOX model V846; FAT WAH efekt WAH pogłębiający brzmienie; LIGHT WAH wyrafinowany efekt WAH oparty na niezwykłej charakterystyce; 7 STRING WAH efekt WAH o szerokim zakresie wariacji, charakterystycznym dla 7-strunowej gitary; CUSTOM 1, 2, 3 efekty WAH programowane przez użytkownika.

Korektor charakterystyki częstotliwościowej

Efekt służy do modyfikowania barwy tonów, dając możliwość parametrycznego sterowania przedziałem średnich częstotliwości.

Blok efektowy FX-1

W ramach tego bloku istnieje możliwość wyboru jednego z dziewięciu efektów: Kompresor (“CS") - efekt, który zwiększa poziom sygnału wejściowego w miejscach, gdzie jest on niski i redukuje ten poziom w miejscach, w których jest on wysoki. Powoduje to wyrównywanie poziomu sygnału wejściowego w celu uzyskania długiego wybrzmiewania dźwięku bez żadnych zniekształceń. Limiter (“LM") - efekt, który redukuje poziom sygnału wejściowego w celu uniknięcia zniekształceń. Symulator gitary akustycznej (“AC") - efekt symuluje brzmienie gitary akustycznej, umożliwiając stosowanie gitary elektrycznej do uzyskiwania brzmienia gitary akustycznej. Symulator przystawki gitarowej (“PIC") - efekt symuluje brzmienie, uzyskiwane za pomocą przetworników gitarowych różnego typu. W ten sposób istnieje możliwość kreowania potężnych brzmień przetworników typu humbucker za pomocą przetworników jednocewkowych. TREMOLO (“TR") - efekt, wprowadzający do brzmienia okresowe zmiany poziomu głośności. Efekt płynnych zmian poziomu głośności (“SG") - efekt ten kreuje brzmienia, podobne do brzmień uzyskiwanych za pomocą skrzypiec. Rezonator (“FB") - efekt umożliwia stosowanie technik gry, wykorzystujących rezonans i sprzężenia. Eliminator sprzężeń (“AFB") - efekt ten eliminuje sprzężenia i rezonanse akustyczne, które mogą powstawać w pudle rezonansowym gitary. DEFRETTER (“FRT") - symulator gitary bezprogowej.

Blok efektowy FX-2

W ramach tego bloku istnieje możliwość wyboru jednego z szesnastu efektów:
Przesuwnik fazy (“PH") - efekt wprowadza do sygnału bezpośredniego sygnał przesunięty w fazie, co powoduje, że dźwięk nabiera świszczącego charakteru. Efekt FLANGER (“FL") - efekt wprowadza do brzmienia dźwięk podobny do odgłosu odrzutowca. Harmonizer (“HR") - efekt wprowadza do sygnału nuty harmonii, oparte na skalach diatonicznych i tworzone na podstawie analizy gitarowego sygnału wejściowego. Przesuwnik stroju (“PS") - efekt zmienia wysokość oryginalnego dźwięku o wyznaczony interwał w zakresie ±2 oktawy. Pedałowy PITCH BEND (“PB") - efekt ten umożliwia kreowanie za pomocą pedału efektu PITCH BEND czyli efektu płynnego odstrajania wybrzmiewających nut o wyznaczony interwał. W tym przypadku pedał ekspresji procesora jest automatycznie przełączany do pełnienia funkcji pedału PITCH BEND. Podwójny efekt CHORUS (“2CE") - efekt ten to dwa oddzielne efekty modulowane typu CHORUS, z których jeden jest stosowany w zakresie niskich, a drugi w zakresie wysokich częstotliwości, co umożliwia uzyskiwanie bardziej naturalnego brzmienia efektu. Efekt AUTO PANNER (“PAN") - poprzez okresową i naprzemienną zmianę poziomu głośności w kanałach stereofonicznych, podczas gry z użyciem aparatury stereofonicznej efekt ten pozwala uzyskiwać wrażenia przesuwania się dźwięku gitary. Efekt VIBRATO (“VB") - poprzez modulację w niewielkim stopniu wysokości odtwarzanych dźwięków efekt ten umożliwia uzyskiwanie efektu wibrowania. Przesuwnik fazy z modulacją (“UV") - chociaż efekt ten przypomina standardowy efekt PHASER czyli przesuwnik fazy, w tym przypadku pojawia się również zjawisko nietypowego falowania dźwięku, które nie występuje w klasycznym efekcie tego rodzaju. Linia opóźniająca (“SDD") - efekt ten to typowa linia opóźniająca o krótkim czasie opóźnienia. W tym przypadku maksymalne opóźnienie, które można uzyskać, wynosi 400 milisekund. Efekt jest szczególnie użyteczny wtedy, gdy zachodzi potrzeba uzyskania bogatszego brzmienia. Efekt HUMANIZER (“HU") - efekt umożliwia “humanizowanie" brzmienia czyli generowanie głosu ludzkiego za pomocą gitary. Modulator pierścieniowy (“RM") - efekt ten kreuje efekt VIBRATO poprzez delikatną modulację wysokości odtwarzanych dźwięków. Efekt SLICER (“SL") - efekt kolejno tłumi wybrzmiewanie dźwięków w celu stworzenia wrażenia, że odtwarzana jest rytmiczna fraza akompaniamentowa. Efekt AUTO RIFF (“AR") - efekt umożliwia odtwarzanie frazy za pomocą pojedynczego uderzenia w struny, co może być użyteczne podczas grania bardzo szybkich fragmentów utworu. Syntezator gitarowy (“SYN") - efekt rozpoznaje wysokość granej nuty i odtwarza brzmienie syntezatorowe. Korektor charakterystyki częstotliwościowej (“SEQ") - efekt ten jest dodatkowym wewnętrznym korektorem charakterystyki częstotliwościowej z parametryczną regulacją częstotliwości pasma środkowego.

Reduktor szumów (“NS")

Efekt ten służy do redukowania zakłóceń i szumów, generowanych uderzeniami w struny. Ponieważ zakłócenia są tłumione w sposób zsynchronizowany z obwiednią sygnału gitarowego (obwiednia określa sposób, w jaki zmienia się w czasie poziom głośności), jego wpływ na brzmienie gitary jest bardzo niewielki.

Funkcje użytkowe

Tryb roboczy MANUAL umożliwia włączanie i wyłączanie określonych efektów za pomocą pedałów. W ramach tego trybu roboczego efekty można włączać i wyłączać bez konieczności zmieniania aktualnie stosowanego Zestawu Ustawień. Strojenie gitary - sygnał wejściowy omija wszystkie efekty procesora i włączony jest tryb roboczy TUNER, przeznaczony do strojenia gitary. Funkcja GLOBAL - procesor został wyposażony w funkcję GLOBAL, która pozwala czasowo zmieniać wszystkie ustawienia, związane z wysokością dźwięków bez modyfikowania wartości parametrów Zestawów Ustawień. Funkcja ta umożliwia dokonywanie takich modyfikacji, aby były dopasowane do sprzętu użytkownika i jego przeznaczenia. Współpraca z zewnętrznymi procesorami efektów - gniazda [SEND] i [RETUR] grupy EXTERNAL umożliwiają podłączanie do GT-6 zewnętrznych procesorów, które będą zastępować efekt grupy OVERDRIVE/DISTORTION. Wyjście cyfrowe - gniazdem [DIGITAL OUT] wyprowadzany jest sygnał cyfrowy, co umożliwia bezpośrednie podłączenie procesora do wejścia cyfrowego, znajdującego się w cyfrowym urządzeniu rejestrującym. Taka konfiguracja umożliwia wykonywanie zapisu gry bez strat na jakości dźwięku. Określanie sposobu wywoływania Zestawów Ustawień - parametr “Patch Change" umożliwia określanie, w jaki sposób wywoływane będą Zestawy Ustawień, gdy do tego celu używa się pedałów. Ograniczanie ilości wywoływanych banków Zestawów Ustawień - ograniczenie ilości wywoływanych banków Zestawów Ustawień pozwala zawęzić grupę banków tylko do tych, które są potrzebne w danej chwili lub do określonego celu. Blokowanie przeznaczenia pedału ekspresji - parametr “EXP Pdl Hold" umożliwia określanie, czy po wywołaniu nowego Zestawu Ustawień zachowywany będzie poziom głośności, wynikający z położenia pedału ekspresji.

MIDI

Komunikaty MIDI, wykorzystywane przez procesor GT-6

System MIDI posługuje się rozmaitymi rodzajami komunikatów MIDI w celu przekazywania jak największej ilości informacji różnego typu. Komunikaty MIDI dzielą się na dwie zasadnicze kategorie: jedne są nierozerwalnie związane z kanałem MIDI (komunikaty kanałowe), inne nie są związane z poszczególnymi kanałami MIDI (komunikaty systemowe).

Komunikaty kanałowe

Komunikaty tego typu są wykorzystywane do przenoszenia informacji o grze. Normalnie większość czynności sterujących jest realizowana za ich pomocą: komunikaty o zmianie brzmienia - komunikaty MIDI typu PROGRAM CHANGE służą do wywoływania brzmień oraz zestawów perkusyjnych. Komunikat taki może przyjmować wartość od “1" “128". W przypadku procesora GT-6 komunikat ten w połączeniu z komunikatem MIDI typu BANK SELECT umożliwia zdalne wywoływanie każdego z trzystu czterdziestu Zestawów Ustawień; kontrolery komunikaty tego typu czyli komunikaty MIDI typu CONTROL CHANGE służą do zwiększania ekspresyjności gry czyli do wzbogacania środków wyrazu. Każdy kontroler składa się z numeru kontrolera oraz wartości kontrolera, a ustawienia własne sterowanego urządzenia MIDI określają, do jakiego celu wykorzystywany jest dany kontroler. Za pomocą kontrolerów MIDI można sterować wartościami rozmaitych parametrów procesora. Np. komunikat MIDI typu BANK SELECT to dwa kontrolery CC0 i CC32, które w połączeniu z komunikatem o zmianie brzmienia czyli komunikatem MIDI typu PROGRAM CHANGE umożliwiają zdalne wywoływanie znacznie większej ilości brzmień (128 brzmień 128 brzmień = 16384 brzmienia).

Komunikaty systemowe

Komunikaty systemowe EXCLUSIVE są jedynym, nie zunifikowanym rodzajem komunikatów MIDI, przeznaczonym do przenoszenia zawartości pamięci instrumentów do zewnętrznych urządzeń rejestrujących lub programów komputerowych (transmisja BULK DUMP), a ich postać zależy od producenta urządzenia. Gdyby komunikaty systemowe były zgodne z ograniczeniami, narzuconymi przez system MIDI, nie byłyby w stanie przenosić danych rozmaitych producentów sprzętu muzycznego. Dlatego komunikaty systemowe posługują się formatami własnymi tychże producentów, umożliwiając wymianę bardzo wielu informacji. W przypadku procesora GT-6 komunikaty systemowe są wykorzystywane w ramach transmisji BULK DUMP.

Praca procesora GT-6 w systemie MIDI: generowanie i transmisja komunikatów o zmianie brzmienia: w momencie wywoływania Zestawu Ustawień procesor generuje i transmituje gniazdem MIDI [OUT] komunikat o zmianie brzmienia czyli komunikat MIDI typu PROGRAM CHANGE o odpowiedniej wartości. Zewnętrzne urządzenie MIDI odbiera taki komunikat i odpowiednio zmienia swoje ustawienia; generowanie i transmisja kontrolerów MIDI: praca pedału ekspresji, pedału [CTL] i pedałów zewnętrznych powoduje generowanie i transmisję kontrolerów MIDI czyli komunikatów MIDI typu CONTROL CHANGE. Kontrolery MIDI można wykorzystywać między innymi do modyfikowania wartości parametrów zewnętrznych urządzeń MIDI; transmisja parametrów procesora: za pomocą komunikatów systemowych MIDI typu EXCLUSIVE można przesyłać ustawienia efektów oraz inne dane do innego procesora typu GT-6 lub zewnętrznych urządzeń rejestrujących.

Sterowanie procesorem za pomocą zewnętrznego urządzenia MIDI: zdalne wywoływanie Zestawów Ustawień: gdy procesor odbiera komunikat o zmianie brzmienia czyli komunikat MIDI typu PROGRAM CHANGE, powoduje to automatyczne wywołanie odpowiedniego Zestawu Ustawień. Istnieje możliwość określania zależności pomiędzy wartością komunikatu PROGRAM CHANGE, a numerem Zestawu Ustawień. Służy do tego Mapa MIDI, którą można zaprogramować według potrzeb; odbiór danych: procesor jest zdolny do odbioru komunikatów systemowych EXCLUSIVE, przesyłanych z innego GT-6 lub z sekwencera MIDI.Komunikaty systemowe MIDI typu EXCLUSIVE można wykorzystywać do przesyłania zawartości pamięci tego procesora do innego procesora GT-6 lub do urządzenia MIDI, zdolnego do rejestrowania danych systemowych, np. sekwencera. Za pomocą komunikatów systemowych MIDI typu EXCLUSIVE można przesyłać następujące dane: SYSTEM - parametry funkcji użytkowych, ustawienia skal, frazy efektu AUTO RIFF, ustawienia użytkownika grup efektów PREAMP/SPEAKER, OVERDRIVE/DISTORTION i WAH; "1-1" “#35-4" - dane Zestawów Ustawień o numerach od 1-1 do 35-4; TEMP - ustawienia aktualnie wywołanego Zestawu Ustawień, którego dane są przechowywane w pamięci tymczasowej.

Użytkownik może zaprogramować sposób wywoływania Zestawów Ustawień za pomocą komunikatów o zmianie brzmienia, czyli komunikatów MIDI typu PROGRAM CHANGE.

Podsumowanie

Procesor gitarowy BOSS GT-6, w porównaniu ze starszymi modelami GT-3 i GT-5, to przede wszystkim lepsze brzmienie połączone z niewiarygodnie łatwym edytorem zmiany brzmienia w czasie rzeczywistym. W modelu tym, firma zastąpiła przyciski, odpowiadające poszczególnym efektom - tkz. gałkami (potencjometry obrotowe), które w znaczny sposób ułatwiają pracę. Masywna, metalowa konstrukcja wykonana w szampańskim kolorze w wyjątkowy sposób prezentuje się na scenie koncertowej. Idealnie usytuowane pedały przełączające oraz szeroka gama potencjometrów obrotowych niemal natychmiast zmieniają efekty, w zależności od potrzeb gitarzysty. Dobrze brzmiące efekty przesteru, zaprojektowane na bazie grupy efektów podłogowych - zwanych "kostkami" BOSS'a, ciepłe i dynamiczne efekty pogłosu, echa czy chorusa, rewelacyjna technologia COSM, umożliwiająca uzyskanie brzmienia różnego rodzaju przystawek gitarowych, przedwzmacniaczy oraz głośników, konkurencyjna cena to podstawowe cechy, klasujące GT-6 w czołówce profesjonalnych multiefektów dostępnych na rynku.


Procesor gitarowy BOSS GT-6 | Logowanie/Założenie konta | 2 Komentarze
Próg
Komentarze są własnością ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.
Re: Procesor gitarowy BOSS GT-6 (Wynik: 1)
przez naomi523 (-)
włączone 09 Paź, 2010 - 11:18
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
billet de cinema 2d Simpsons Movie gratuitement des films porno film porno amateur maison privee Telecharger le film simpsons graisses film de sexe en couple ghost rider sortie du film date clip fessee maigre masturbation trempage sans petite porn pics location de films etrangers clip celebrite Black Gay videos porno cartoon porno viol simpsons film milf poilue anime porno gratuit de telechargement de films videos porno anime ebene porno gratuit stars du porno des annees 80 quotidienne sangle sexe film mis a jour garcon asiatique film gay film epique de nouvelles infirmiere noire porno lesbiennes sale porno comics film de sexe a domicile extreme porno gay fille dessin anime de Disney porno disney porno gratuit galeries vignette porno gratuit photos de Christy Canyon scene de film sexy Ou puis-je acheter porno adulte cas latino porno gratuit photos gratuit lesbiennes adolescentes porn clips video tgp film masturbation xxx dvd film film tres tres sexy Movie Gallery gay graisses salope gratuit film liens hommes maitresse torture asiatique galeries porno japonais animal asiatique porno


Re: Procesor gitarowy BOSS GT-6 (Wynik: 1)
przez noelle65 (-)
włączone 11 Paź, 2010 - 23:53
(Informacje o użytkowniku | Wyślij wiadomość)
gay male escort foto hard moglie di totti negre che si fanno inculare vecchi maturi gay cubane video gratis ventenni calde puttane maschi orale sexy incontri hard milano annunci piccole asiatiche spagnole sborra gratis suocere in calore nbsp foto gratis di fiche video erotici con garko bisex mmf video orge wiew gratis cazzi tra uomini foto lesbiche sposate eva h www pornostar de doccia orale video porno di selen porche con animali foto gratis autoscatto scambio coppia roma foto fica 98 carlucci fotomonta ggi tette galleria culi nbsp edelweiss le foto pi hard sesso animali gratis ragazze nude in reggicalze che fanno sesso sfrenato video buffi donne foto over 60 sexy diciottenni zoccole corsi master nbsp video ***** nbsp ragazze nude in reggicalze che fanno sesso sfrenato foto di nere porche racconti storie strane infermieri voglio trombare nbsp mature grasse gratis


 


Zalecana rozdzielczość: minimum 1024x768. ©Marek Siwczak. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykorzystywanie materiałów bez zgody właściciela jest zabronione na podst. Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o Prawie autorskim i Prawach pokrewnych
PostNuke Powered Site